fbpx

Dan Pruteanu – Wood IQ impreuna cu clientul din Vicovu de Sus SV dupa efectuarea service-ului | Router CNC 2030Pro ATC

Cum reacționăm în situația în care apar probleme tehnice?

Principiile nostre și un caz concret în care am gestionat o situație de service la un Router CNC Wood IQ.
Scris de Dan Pruteanu | 17.03.2020

După o perioadă în care am postat indeosebi montajul utilajelor Wood IQ, a venit vremea sa vorbim putin si despre service-ul în perioada de garanție (si nu numai).

Cum reacționăm în situația în care apar probleme tehnice și care este mentalitatea noastră cu privire la perioada de garantie?

În mod normal furnizorii serioși se verifică în momentul intervenției în cazul apariției unui defect. În orice industrie și la orice echipament (indiferent de marcă) pot apărea probleme, se pot defecta subansamble care duc la staționarea utilajelor. 

Plecând de la această realitate, Wood IQ a pregătit un sistem care sa reducă la minim timpii de staționare din motive tehnice, în cazurile izolate în care au apărut probleme.

Sunt 3 idei care ne determină răspunsul în perioada de garanție și service post-garanție:

  1. Stabilitatea subansamblelor (mai ales a componentelor electronice);
  2. Stoc permanent de piese de schimb;
  3. Service tip plug-and-play.

Stabilitatea subansamblelor

Majoritatea clienților ne întreabă cât de rapid intervenim în caz de urgență și e normal ca aceasta să fie preocuparea principală a dumnealor. Pe langa viteza in inlocuirea pieselor, aducem un plus: Noi suntem interesati cu prioritate ca subansamblele incorporate în utilajele noastre sa fie stabile și rezistente, înainte de orice. 

Cel mai rapid și bun service din lume nu ar fi convingator până la capat, dacă în fiecare lună trebuie sa vină la fabrica Dvs. și să mai repare ceva. Numărul de intervenții anuale la un utilaj ridică semne de întrebare, chiar dacă echipa de service a fost de fiecare data promptă.

Interesul nostru principal este sa livrăm echipamente stabile, la care să fie nevoie de intervenții cât mai puține cu putință.

Stoc permanent de piese de schimb

În puținele cazuri în care este nevoie sa intervenim, ne-am asigurat că avem pe stoc componentele principale.  Asta a însemnat o investiție cu cateva zerouri din partea noastră, dar am ales să o facem pentru a fi siguri că utilajele Wood IQ au timpi de staționare cât mai reduși datorați problemelor tehnice.

Service tip plug-and-play

Totodată, când o piesă are vreun defect (din vicii ascunse sau din erori umane) ne-am asigurat că putem să o înlocuim rapid.Chiar și cele mai scumpe componente electronice ale unui CNC, de exemplu, pot fi înlocuite cu unele noi din stoc într-un timp foarte scurt (cca. 15 min), iar după introducerea parametrilor utilajul Dvs. este din nou gata de lucru.

Modelul plug-and-play ne oferă posibilitatea înlocuirii pieselor într-un timp record cu unele noi, fără să ținem utilajul în loc până se poate repara piesa respectivă.

Poza de mai sus este făcută după remedierea unei defecțiuni la electromandrina unui Router CNC model 2030Pro ATC. Am înlocuit electromandrina cu totul ! Nu doar rulmenții sau senzorii (varianta mult mai ieftină pentru noi, dar care presupunea un termen mai lung pentru clienți). Ci electromandrina cu totul. 

După o serie de cauze externe (șocuri de curent) și erori umane, am luat decizia sa inlocuim electromandrina cu una nouă (din stocul nostru de piese) pentru a da posibilitatea clientului să-și onoreze comenzile în cel mai scurt timp. 

Electromandrina defectă din cauze externe.

Ce-i drept, la 100 de CNC-uri montate în România, acesta a fost un caz singular și am preferat să ne raportăm la el pentru că ne-a solicitat și a presupus un efort financiar serios. Am dovedit că suntem capabili să stăm lângă clienții noștri când au nevoie de ajutorul și asistența noastră, pentru a-și continua producția în bune condiții.

Router-ul CNC din nou la lucru imediat după reparația făcută.